Bliv certificeret i et af fremtidens vigtigste lederværktøjer.
Som Certificeret Corporate Storyteller (CCS) bliver du klædt på til at finde de strategiske fortællinger i din faglige hverdag. Du lærer at levere dem, så de fænger, og bruge dem strategisk i ledelse, salg, vidensdeling, rekruttering, strategi- og kulturformidling m.m.
Den strategiske storytelling er en øvelsesdisciplin, og CCS uddannelsen giver dig derfor en træningsbane med strategiske storytellere, kropssprogstræning, case-virksomheder, praktiske og udviklende øvelser. Et historiefortællende fællesskab, hvor vi erfarer, går i dialog, justerer og får feedback. Hvor du kommer til at arbejde strategisk med medbragte historier fra din egen virkelighed og fokusere på din egen lederfortælling i en aktuel problemstilling eller kontekst.
I løbet uddannelsen får du aktiv og løbende sparring – du bliver en del af et professionelt netværk af dygtige fortællere og erfarer styrken i organisationens fortællinger.
Certificering og hands-on sparring
Som afslutning – efter 8 aktive dage fordelt over 6 måneder – vil du blive bedt om at løse en mindre, afgrænset opgave til din endelige certificering. Her bliver du fulgt godt til dørs af en casevirksomhed, der i længere tid har arbejdet strategisk med sine fortællinger. Det er denne virksomhed, der stiller certificerings-opgaven, bistår dig i arbejdet med den og løbende kommer med gode råd, tips og tricks til dit fremtidige fortæller-arbejde.
Kort sagt: Vi inviterer dig med ind i historiefortællerens verden og lærer dig at fortælle historier, der samler, motiverer og bliver husket … og vi gør det på en måde, så du kan bruge de lærte storytelling-værktøjer dag 1, efter uddannelsen er slut.
Et stigende antal virksomheder efterspørger i dag chefer, ledere og strategiske nøglepersoner med evnen til at fortælle den gode historie om hverdagens succeser, kulturens værdier og forretningens strategier.
Derfor er denne uddannelse målrettet dig med strategisk ansvar, lyst til at lære formidlingen på et strategisk plan og behovet for at kunne stille dig op på ’ølkassen’. Bliv Certificeret Corporate Storyteller og lever sandfærdige fortællinger, der både fænger, engagerer og inspirerer til fællesskab og forståelse.
Chefer, der ikke en i stand til at fortælle historier, mister rigtig meget. De mister dygtige medarbejdere, vigtig vidensdeling, væsentlige dele af den organisatoriske arv, kunderne og en hel del af bundlinjen. Som jeg ser det, sà er storytelling alfa og omega - og det bliver kun vigtigere.
THOMAS MUNK-LARSEN
Struers ApS | Director of People & Organisation
Fra uddannelsens grundbog 'Strategisk storytelling i praksis – fortæl, giv mening og bliv husket'.
Gå fra at tale om produktets ‘egenskaber’ til at tale om dets ‘fordele’. Målet med en god historie er ikke at sælge – salget er det vigtige biprodukt. Med en strategisk og sandfærdig fortælling opbygger du en kultur, der inviterer kunderne til at spejle sig og interagere med jeres brand. Du 'sælger' både produkter, ydelser, værdier, idéer og visioner.
Anja Klemp Vilgaard
| Get Ajour ApS
Vi ønsker at sikre din viden og opdatering
Som nævnt herover lægger CCS vægt på, at deltagerne får plads til at træne det lærte – både på de fysiske lokationer og mellem de planlagte undervisningsdage. Som en vigtig del af uddannelsen, skal du derfor udarbejde en case, der danner grundlaget for din endelige certificering.
Her får du mulighed for at suge viden til dig hos professionelle storytellere fra nogle af Danmarks største arbejdspladser. Du får mulighed for at anvende din læring og praktiske erfaringer fra uddannelsen i selskab med mennesker, der selv har gået vejen. Certificeringen giver dig en unik træningsbane, hvor du får lov til at omsætte den strategiske historiefortælling til virkelighedens verden – og få live feedback, der kvalitetsstempler dine nyfundne evner.
Vi tror på, at du bliver bedre ved at træne og afprøve de værktøjer, som vi præsenterer dig for på uddannelsen. Derfor kommer teorien aldrig til at stå alene.
Gå fra at tale om produktets ‘egenskaber’ til at tale om dets ‘fordele’. Målet med en god historie er ikke at sælge – salget er det vigtige biprodukt. Med en strategisk og sandfærdig fortælling opbygger du en kultur, der inviterer kunderne til at spejle sig og interagere med jeres brand. Du 'sælger' både produkter, ydelser, værdier, idéer og visioner.
Det, du fokuserer på, får du mere af. Fortællingen er en mægtig størrelse. Den kan få os til at genkende os selv i andre, føle fællesskab med fremmede, kæmpe for det, vi har kært – og styrte os selv i afgrunden. Pas på, hvad du fokuserer på og husk, at de historier, du skaber ... også skaber dig.
Anja Klemp Vilgaard
| Get Ajour ApS
Træn din non-verbale fortælling og bliv opmærksom på dit kropssprog, når du træder ind på 'Træningsbanen'
med HamletScenens dygtige formidler, teaterdirektør og mangeårige kunstneriske leder Lars Romann Engel.
FUNDAMENTET
Indledningsvist får du lagt fundamentet til metoden og bliver klædt på teoretisk i de væsentligste Corporate Storytelling-principper.
Vi fokuserer i dette modul på metodens teori, basisværktøjer og forskning i fortællingers effekt, lagring og styrke. Vi besvarer spørgsmålene: Hvordan prioriterer og finder du historierne? Hvordan afgrænser du målgruppen, og hvilke generelle principper skal du være opmærksom på i formidlingen af dit indhold?
Modul 1 strækker sig over to dage på Egelund Slot i Fredensborg – og kort før middagen får vi besøg af en dygtig historiefortællende leder fra Get Ajours netværk, der præsenterer sit arbejde med 'hverdagens fortællinger'. Erfaringer, glæder og udfordringer med metoden bliver delt, og du får lov til at stille uddybende spørgsmål til det fremtidige arbejde med de strategiske fortællinger i din egen kontekst.
PERSONLIG BRANDING
På modul 2 fokuserer vi på din egen personlige branding og du får den første af i alt 5 storycoaching timer (online eller fysisk efter eget valg), som du kan bruge i et halvt år efter din CCS uddannelse.
Den medfølgende storycoaching har til hensigt at hjælpe dig med at identificere din personlige kernefortælling og/eller stille skarpt på nogle virkbare og værdifulde fortællinger i dit liv og din organisation.
Vi fokuserer i dette modul på ledelsesfortællingen, skueværdierne, kropssprog, præsentationsteknik, branding og identifikation af relevante fortællinger i en given kontekst.
TRÆNINGSBANEN I
Nu bygger vi videre på fundamentet med mere praktiske metoder. Vi mødes på Kronborg Slot og træner dine identificerede fortællinger på den praktiske træningsbane, hvor du bliver guidet og øvet i diverse kropssprogs- og præsentationsøvelser (do’s & don’ts).
Det er HamletScenens dygtige og erfarne teaterdirektør og -instruktør Lars Romann Engel, der bistår dig i dagens øvelser og gennemgang af præsentationsvirkemidler.
På modul 3 bliver der koblet 2-3 case-virksomheder til dit arbejde med storytelling. Erfarne strategiske fortællere vil hjælpe dig med at dykke ned i materien, dele ud af deres erfaringer og komme med gode råd til den strategiske storytelling i et organisationsperspektiv.
Det er også disse fortællere, der stiller dig din endelige ’certificerings-opgave’, som du præsenterer under 'certificeringsmodulet' (modul 6) på Egelund Slot.
CASESTUDIE
Nu er fundamentet lagt, fortællingerne identificeret og udpenslet, værktøjerne øvet og forstået. Det er derfor blevet tid til det individuelle arbejde med et casestudie, der vil inspirere dig til arbejdet i din organisation.
Under modul 4 står de tilkoblede case-virksomheder til rådighed for online sparring, ligesom du kan indkassere 1-4 af dine tilbageværende storycoaching-klip, hvis det skulle blive relevant. Det er nu du i selskab med 1-2 af dine medstuderende fokuserer på indholdet i din certificerings-opgave.
Du tilrettelægger, udfører og overvejer de strategiske muligheder i relation til problemstillingen og finder den fortælling, du i den sammenhæng finder relevant. Det sker altså sammen online efter aftale med case-virksomhederne og med bistand fra uddannelsens strategiske fortællere.
TRÆNINGSBANEN II
Nu har du fortællingen og alle ingredienser til den endelige certificering klar, og det er tid til at fokusere på formidlingen.
I modul 5 bygger vi videre på og anvender læringen fra 'Træningsbanen I" og dykker yderligere ned i præsentationsteknikkens forunderlige virkemidler. Under kyndig vejledning og masser af praktiske øvelser guider HamletScenens scenevante instruktør Lars Romann Engel dig dybere ind i den professionelle formidlers verden.
Dette modul afvikles under en fuld dag på Kronborg Slot, hvor vi træner i formidling og præsentationsteknik på teatrets scene.
CERTIFICERING
Afslutningsvis bistår de involverede case-virksomheder dine sædvanlige undervisere (Get Ajours strategiske fortællere samt Lars Romann Engel fra HamletScenen) i en endelig vurdering af certificeringsopgaven. Du får her god mulighed for at vise alt det, du har lært og trænet i praksis gennem hele CCS-uddannelsesforløbet.
Uddannelsesforløbet afsluttes med et certificeringsbevis og en brugbar feedback fra virksomheden, der har stillet dig opgaven.
Beviset vil certificere, at du har gennemgået basistræningen ud i den faglige storyteller-disciplin, at du kender til (og har trænet) de vigtigste værktøjer, når det kommer til at identificere og levere virksomhedens vigtigste historier i en strategisk og organisatorisk kontekst.
Certificeringen og de gode pointer fra præsentationsdagen bliver afsluttet med en festmiddag og overnatning på Egelund Slot, hvor værtsskab og gode fortællinger er i top.
Mellem modulerne får du rig mulighed for tilpasset sparring og træning i at finde din egen fortællerstil: Uddannelsen indeholder et 5-timers ’storycoaching klippekort’, der kan indløses efter aftale i et halvt år efter endt uddannelse.
Træn din non-verbale fortælling og bliv opmærksom på dit kropssprog, når du træder ind på 'Træningsbanen'
med HamletScenens dygtige formidler, teaterdirektør og mangeårige kunstneriske leder Lars Romann Engel.
Uddannelsen berører både den strategiske historiefortælling, det personlige narrativ,
præsentationsteknikker, kropssprog og identificeringen af virksomhedens
kernefortælling(er).
Indeholder dine præsentationer hovedsageligt fakta, grafer og pointer om din virksomhed, dens størrelse og antal mennesker? Så vil jeg foreslå, at du sadler om og går fra produktkommunikation til værdikommunikation.
Hvorfor storytelling?
I en verden, hvor din medarbejder, kunde og samarbejdspartner har personlige sendemaster via sociale medier og andre digitale hjælpemidler, bliver det vigtigere og vigtigere for virksomheder og organisationer at skille sig ud som troværdige, etiske og samfundsansvarlige dele af samfundet.
Behov for nærvær og kurateret indhold
I en professionel virkelighed, hvor kunstig intelligens i stigende grad bliver brugt til at producere indhold på virksomhedens og samfundets platforme, bliver det personlige nærvær og de menneskelige relationer afgørende for både salg, markedsføring og rekruttering.
Derfor hjælper vi dig med at finde ind til lige præcis den historie, der giver mening, følgeskab og bundlinje i din aktuelle kontekst. Den historie der viser, hvem du er som leder, hvilke værdier du bekender dig til, og hvorfor du er værd at følge. Mennesker følger mennesker – ikke titler. Med den strategiske storytelling træder du langt tydeligere frem ... som menneske.
Kampen om historierne
I et samfund hvor der er kamp om historierne, og hvor dine konkurrenter kan kopiere dit produkt, dine idéer og din pris, bliver det mere og mere vigtigt at kunne fortælle en unik fortælling, der er summen af lige netop jeres erfaringer, værdier og viden.
En fortælling, der bygger på virkeligheden, udfordringerne og den kontekst, I indgår i – og som andre ikke kan kopiere. Derfor giver vi dig værktøjerne til at finde, levere og målrette din historie, så den er til at identificere sig med, nem at huske og let at fortælle videre.
Fortæl, skab følgeskab og styrk kulturen
Tilbring en masse gode stunder i vores selskab og historiske rammer. Mærk historiens vingesus og skæbnefortællinger fra svundne tider på magiske Kronborg Slot og fordyb dig på eventyrlige Egelund Slot - hvor vores dygtige fortællere og et nærværende personale venter på dig.
Indeholder dine præsentationer hovedsageligt fakta, grafer og pointer om din virksomhed, dens størrelse og antal mennesker? Så vil jeg foreslå at du sadler om og går fra produktkommunikation til værdikommunikation.
Historier skal ikke være private – men det er en fordel, at de er personlige. At de kommer fra ægte situationer i hverdagen, som du har lært noget af. At de indeholder klare budskaber, aha-oplevelser og situationer, som andre kan spejle sig i.
Anja Klemp Vilgaard
| Get Ajour ApS
fremtiden kræver, at vi går væk fra at tale om PRODUKTER og i stedet forholder os til VÆRDIER. Det har jeg lært gennem de seneste ti års arbejde med nogle af Danmarks største virksomheder, nogle af Danmarks klogeste hoveder og nogle af Danmarks mest innovative og værdifulde fagligheder.
Anja Klemp Vilgaard |
Get Ajour ApS
Anja Klemp Vilgaard
Anja har arbejdet med historiefortælling i mere end 20 år. Hun har ledet danske såvel som internationale redaktioner, udviklet magasiner og aviser, samt rådgivet ledelsen i nogle af Danmarks største organisationer.
Anja har arbejdet med historiefortælling i mere end 20 år. Hun har ledet danske såvel som internationale redaktioner, udviklet magasiner og aviser, samt rådgivet ledelsen i nogle af Danmarks største organisationer.
Anja har studeret journalistik og kommunikation i USA, har en kandidatgrad i journalistik, en Master i Redaktionel Ledelse og er certificeret strategisk kommunikationsrådgiver. Og så er hun forfatter til flere bøger, der omhandler storytelling – fx de anmelderroste ’Strategisk storytelling i praksis – fortæl, giv mening og bliv husket’ og ’Kronborg bag facaden – fortællinger fortalt fra gulvet i Danmarkshistorien’.
Førstnævnte er en meget hands on håndbog ud i storyteller-kunsten med øvelser og lærerige cases (uddannelsens og metodens praktiske håndbog) – sidstnævnte er storytelling ’in action’: historiefortælling og portræt af en arbejdsplads på én og samme tid. Se mere om 'Kronborg bag facaden' hér og læs anmeldelsen i Berlingske hér.
I de senere år har Anjas fokus været på strategisk storytelling samt afdækning og udvikling af brand-skabende kernefortællinger – hun arbejder i den forbindelse tæt sammen med både offentlige og private organisationer.
Kontakt Anja her: anja@getajour.dk
Lars Romann Engel
Teaterdirektør, grundlægger og kunstnerisk leder af HamletScenen på Kronborg Slot. Uddannet sceneinstruktør fra Den Danske Scenekunstskole 1997 og med mange års erfaring som sceneinstruktør med over 70 iscenesættelser i ind- og udland.
Teaterdirektør, grundlægger og kunstnerisk leder af HamletScenen på Kronborg Slot. Uddannet sceneinstruktør fra Den Danske Scenekunstskole 1997 og med mange års erfaring som sceneinstruktør med over 70 iscenesættelser i ind- og udland.
Lars har produceret og præsenteret over 60 produktioner og internationale gæstespil. Bl.a. Hamlet med Jude Law. Han er herudover dramatiker, foredragsholder og altså aktiv underviser på "Træningsbane"-forløbene på uddannelsen 'Certificeret Corporate Storyteller' under storytellingbureauet Get Ajour ApS.
HamletScenen på Kronborg er blevet til i et samarbejde med Helsingør Kommune og SLKS – og det er i deres smukke lokaler, at undervisningen på uddannelsens modul 3 og 5 finder sted.
Anne Louise Johansen
Anne Louise har 15+ års erfaring i lederudvikling, leder sparring, leder coaching samt strategi, kultur og værdiimplementering fra flere medicinalvirksomheder bl.a. Novo Nordisk.
Uddannet Cand. Merc. Communications samt i USA på Stanford University i Strategy & Change Management.
Anne Louise har 15+ års erfaring i lederudvikling, leder sparring, leder coaching samt strategi, kultur, Employer/personal Branding og værdiimplementering fra flere medicinalvirksomheder bl.a. Novo Nordisk. I Georg Jensen stod Anne Louise for lederudviklingsprogrammet samt al uddannelse, intern kommunikation & onboarding af nye medarbejdere og ledere.
På uddannelsen Certificeret Corporate Storyteller er Anne Louise ansvarlig for alt det praktiske. Hun bistår underviserne på uddannelsen, sørger for at dagene flyder, at kommunikationen bliver leveret timeligt og proaktivt – og at alle jeres spørgsmål bliver besvaret. Det er også Anne Louise, der arrangerer og indkalder til den årlige Alumne-event. Og så er det hende, der sidder bag skærmen, når du skriver til uddannelsens indbakke: 'ccs@getajour.dk'. Du kan kontakte Anne Louise direkte her: anne_louise@getajour.dk
Camilla V. Thomsen
Camilla har 15+ års erfaring i marketing og kommunikation fra bl.a. SSI Diagnostica, ResMed Maribo Medico og som tekstkonsulent for både store, små og mellemstore virksomheder i ind- og udland.
Uddannet Cand. Merc. International med fokus på sprog, kommunikation og kulturforskelle.
Camilla har 15+ års erfaring i marketing og kommunikation fra bl.a. SSI Diagnostica, ResMed Maribo Medico og som tekstkonsulent for både store, små og mellemstore virksomheder i ind- og udland.
Det er Camilla, der står for de gode historier om hverdagen som CCS'er, skriver og udsender nyhedsbreve, producerer certifikater, står for pressehåndtering og bogsalg.
Til hverdag er Camilla ansvarlig for Get Ajour Forlag, og det er ligeledes hende, der har styr på foredrag, storyteller tours på Kronborg, teambuilding-aktiviteter og øvrige samarbejder. Har du brug for at fange Camilla, kan du gøre det på camilla@getajour.dk
fremtiden kræver, at vi går væk fra at tale om PRODUKTER og i stedet forholder os til VÆRDIER. Det har jeg lært gennem de seneste ti års arbejde med nogle af Danmarks største virksomheder, nogle af Danmarks klogeste hoveder og nogle af Danmarks mest innovative og værdifulde fagligheder.
Anja Klemp VIlgaard
| Get Ajour ApS
Fortællingerne er en fast del af kulturen og det, der giver os LYST til at gå på arbejde og interagere med hinanden. Derfor er de essentielle for fremtidens virksomhed, leder, salgs- og rekrutteringsansvarlige.
Anja Klemp VIlgaard
| Get Ajour ApS
Book en storytelling-workshop på 3 timer og bliv klogere på de strategiske historier i hverdagen.
Skal du på konference, messe eller ud og levere et 'sales pitch', så træn din gode historie her. Investér i et storycoaching klippekort og bliv en bedre fortæller.
Har I styr på jeres vigtigste fortælling - og kan I fortælle den så den giver mening og bliv husket? Hvis ikke, så hjælper vi jer gerne med at finde og levere den.
Anja Klemp Vilgaard, kursusleder, forfatter, strategisk storyteller og stifter.
Get Ajour ApS
VILKÅR OG BETINGELSER | PERSONDATA