Storytelling er den fællesbetegnelse der bedst favner en gammel og velafprøvet fortælleform. Det er en måde at formidle indhold på, så det fænger hos tilskueren, tilhøreren eller læseren.
Via storytelling bliver du i stand til at udvælge den rette historie og levere den, så den taler til maven og ikke til hovedet. Dermed giver du historien varigt liv i menneskers hukommelse, de tager den til sig på en anden måde, end de ellers ville gøre det.
Storytelling stiller skarpt på underholdning, mening, genkendelighed og væsentlighed – og historien fungerer, fordi den vil noget med sit budskab.
Du kan blandt andet anvende storytelling:
TIL STRATEGIFORMIDLINGEN
Når I lægger planen for det kommende år, er det en god idé at tænke lidt over den interne formidling af jeres budskaber. Hvad enten det drejer sig om forandring, status quo eller at klæde medarbejdere og chefer på til nye udfordringer, så er storytelling en velafprøvet og succesfuld måde at give strategien liv på i organisationen.
TIL PR OG REKLAME
Lad Get Ajour finde frem til din virksomheds unikke og værdiskabende historier, før du inviterer reklamebureauet indenfor. På den måde sikrer du dig, at udgangspunktet for den kreative proces er i orden, og at du selv og reklamefolkene er klædt på til succes.
TIL HJEMMESIDEN
Når du benytter dig af strategisk storytelling – en god portion fakta, viden om din målgruppe og fængende historier – i din digitale formidling, så opnår du større lydhørhed hos dit publikum. Hjemmesidens mulighed for at forene lyd og billeder danner den perfekte baggrund for historiefortællingen, der er designet til at fænge lige netop dine kunder på få sekunder.
TIL FOREDRAGET
Dine budskaber bliver vedrørende, lettere at identificere sig med og i stand til at nå en blandet målgruppe. Med Get Ajours hjælp finder du frem til den rette variation af ‘gode historier’ og væsentlige budskaber – du holder dit publikum fænget og engageret fra start til slut.
TIL TALEN
Hvordan leverer du budskaberne, så de bliver husket, talt om og accepteret? Ved at gøre brug af storytelling bliver din tale mere afslappet, mere vedkommende og mere underholdende. Dine medarbejdere identificerer sig med dit budskab og din position bliver skærpet. Get Ajour hjælper dig ud med budskabet, og gør det lettere at stille sig op på ‘øl-kassen’.
TIL BREVE OG MAILS
Formuler dig så kunderne og samarbejdspartnerne forstår dig. Lav en sprogpolitik, der baserer sig på storytelling-begreberne, så dine standardbreve bliver mere vedkommende og lette at forstå.
Indtast din mail, hvis du er interesseret i at blive klogere på storytelling og inspireret til flere gode historier i din forretning. En gang om måneden samler vi op på vores nyeste viden og aktiviteter i dette nyhedsbrev.