Blog
Brand dig selv!
Hvis du er ældre end 37 år, så er du ikke en digital indfødt. Du kan stadig huske en tid uden internet, mobiltelefoner, dvd’ere og Sociale Medier. Du ved, hvad et kassette- og et VHS-bånd er; kan huske, at punktlighed var afgørende, når man lavede aftaler om at mødes; og tilbragte formodentlig flere timer af din barndom med at lege ‘jeg melder krig mod’ og ‘dåseskjul’ med flere af kvarterets andre børn.
Sådan er det ikke længere.
Kommunikation med mennesker
I dag sidder børn mere stille. De spiller computerspil, skaber online universer, online venskaber – og youtubekanaler. De er vant til at være ‘på’, vant til at bruge medier til at fortælle omverden, hvem de er, hvor de hører til, og hvilken subkultur, der er deres. For både Y- og Z-generationerne er ‘personlig branding’ en lige så naturlig del af hverdagen som skole og aftensmad. Og det er her og nu kommunikation med ‘rigtige mennesker’ (om end online), der driver dem.
De digitale indfødte er på vej
I dag udgør de digitale indfødte cirka 10 procent af Danmarks samlede arbejdsstyrke. Om fire år udgør de næsten 25 procent. Og de vil komme med værdifulde og helt anderledes perspektiver til din hverdag, dit job og din virksomhed, når først de fylder mere på arbejdsmarkedet. Alene derfor giver det mening at tænke sig om, favne det nye, tænke i personlig branding og videreudvikle de eksisterende måder at fortælle historier på.
Comments are closed